خرمگس‌های معرکه را بشناسید

خرمگس‌های معرکه را بشناسید

این افراد برای حد و مرزهای شخصی احترامی قائل نیستند.
نویسنده: جان هوور
تاریخ انتشار:
68 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
2 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

مهم نیست که خرمگس معرکه کارمندتان است یا همکارتان و یا حتی رییس‌تان؛ در هر حال او با حرف زدن درباره مسائل شخصی خود که ربطی به کار ندارد وقت بقیه را تلف می‌کند. اگر همکارتان باشد، حواس شما را پرت می‌کند و اغلب هم باعث آزار می‌شود. اگر کارمندتان باشد حواس شما و گروهتان را پرت می‌کند و باعث می‌شود کارایی گروه شما پایین بیاید. در اصل خرمگس معرکه برای حد و مرزهای شخصی احترامی قائل نیست.
این افراد دوست ندارند حس کنند منزوی شده‌اند و دیگران او را کنار گذاشته‌اند و برای همین این رفتارها را از خود بروز می‌دهند. او هرگز نمی‌تواند تنهایی را تحمل کند و از کار کردن در تنهایی وحشت دارد و آن را نوعی طرد شدن از اجتماع می‌داند. نیاز او به بودن در جمع تنها از طریق ارتباط با آدمها برآورده می‌شود. او مدام وارد زندگی دیگران می‌شود و زندگی خصوصیشان را با بقیه تقسیم می‌کند. او به دلایل مختلفی این کار را می‌کند. مثلا برای به دست آوردن تایید دیگران که خیلی دلیل پرخطری نیست اما در مواردی هم برای بهره‌برداری‌های شخصی و تسلط بر اوضاع این کار را می‌کند.
برای اینکه از شر این رفتار او خلاص شوید، خرمگس معرکه را در بحث‌ها و فعالیت‌های مربوط به کار وارد کنید تا احساس کند با دیگران پیوند خورده است. کلید کار هم این است که اجازه ندهید او شما را به بحث‌هایی از زندگی خودش یا دیگران بکشاند. این افراد مهارت‌های اجتماعی زیادی دارند و به راحتی می‌توانند گفتگو درباره این مسائل را آغاز کنند.
 

آدم‌های بدقلق
جان هوور
فرخ بافنده
انتشارات نسل نواندیش
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: