چطور با گوشه‌گیرها همکاری کنیم؟

چطور با گوشه‌گیرها همکاری کنیم؟

فرد گوشه‌گیر کسی است که در دفترش پنهان می‌شود و از ارتباط برقرار کردن با دیگران اجتناب می‌کند.
نویسنده: جان هوور
تاریخ انتشار:
36 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
0 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

فرد گوشه‌گیر کسی است که در دفترش پنهان می‌شود و از ارتباط برقرار کردن با دیگران اجتناب می‌کند. البته تا وقتی وظایفش را درست انجام می‌دهد ممکن است گوشه‌گیری او مسئله چندان مهمی نباشد. ولی اگر عادت مردم‌گریزی او باعث شود اطلاعات لازم در اختیار همکارانش قرار نگیرد آنوقت برای شما که همکار یا مدیر او هستید مشکل ایجاد می‌شود. اوضاع وقتی بدتر می‌شود که آدم گوشه‌گیر رییس شما باشد. چون در این صورت از راهنمایی‌ها و هدایت‌های او محروم می‌مانید.
گوشه‌گیرها ممکن است به دلایل بی‌شماری دلشان بخواهد در لاک خود باقی بمانند: خجالتی باشد و در حضور دیگران احساس ناراحتی کند یا کارمندی باشد که حین کار تمرکزی زیادی روی فعالیتش می‌کند و دلش نمی‌خواهد کسی حواسش را پرت کند. شاید هم کسی است که از دست افراد فضول و بیکار خود را پنهان کرده است.
سعی کنید دلیل انزوا طلبی او را بفهمید. ولی او را به زور مجبور به اجتماعی شدن نکنید. اگر او فردی خجالتی است سعی کنید راههایی را پیدا کنید که بدون اینکه حس بدی به او دست بدهد، با دیگران ارتباط برقرار کند. اگر او را ناگهانی وسط معرکه هول بدهید ممکن است در آینده در دفترکارش سنگر بگیرد، اگر زیر دست شماست دغدغه‌تان باید کیفیت کار او باشد. اگر رییس یا همکار شماست باید تلاش کنید تا به اطلاعات مورد نیاز خود برسید. شاید بد نباشد برای آدم گوشه‌گیر ایمیل بزنید چراکه از میان تمام راههای ارتباطی ایمیل از همه غیراجتماعی‌تر است. فقط هم درباره مسائل کاری با او حرف بزنید. اگر آدم گوشه‌گیر کارمند شماست از او بخواهید در تاریخ‌های معینی همه گزارش‌ها و مقاله‌ها و داده‌های مورد نظر را به شما تحویل دهد. این به شما کمک می‌کند راحت‌تر در جریان پیشرفت کاری او در پروژه‌ای قرار بگیرد که او هم با شما همکاری می‌کند.
اگر اقدامات آدم گوشه‌گیر باعث تسریع در روند انجام کارها شده است حتما او را در جریان قرار دهید و درباره موفقیت‌هایش با او حرف بزنید.

 

آدم های بدقلق
جان هوور
فرخ بافنده
انتشارات نسل نواندیش

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: