شاد بودن با لذت بردن فرق دارد

شاد بودن با لذت بردن فرق دارد

اگر کاری لذت‌بخش را پشت سر هم انجام دهید، دلزده خواهید شد.  
نویسنده: پل مکنا
تاریخ انتشار:
348 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
4 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

شاد بودن با لذت بردن فرق دارد. وقتی غذای خوبی میل می کنید یا دوش آب گرم می‌گیرید، در منطقه ویلایی قدم می‌زنید یا غروب آفتاب را تحسین می‌کنید در حال لذت بردن هستید. اما لذت بردن به خودی خود شما را شاد نمی‌کند. اگر کاری لذت‌بخش را پشت سر هم انجام دهید، دلزده خواهید شد. اگر یک جعبه شکلات بخورید مزه شکلات های دیگر هرگز به خوشمزگی اولین شکلاتی که خوردید نخواهد بود. اگر کارها را فقط برای لذت‌جویی انجام دهید، هرچند گران و سخت باشد، دیر یا زود احساس خود را نسبت به آن از دست خواهید داد.
اگر شادی بر اساس میزان لذتی باشد که می‌بریم، شاید پولدارها شادترین افراد روی زمین باشند. اما جالب است بدانید، پژوهشگران در تحقیقی متوجه شدند ثروتمندترین افراد در ایالات متحده آمریکا شادتر از افراد قبیله جنوب آفریقا نبودند. افرادی را می‌شناسم که تمام امکانات را دارند، خانه‌های مجلل، خودروهای شیک و انواع و اقسام وسایل سرگرمی و امنیت، ولی هیچ کدام از این امکانات آنها را از دوستانشان که زندگی معمولی داشتند، شادتر نکرده است.
شادی، لذت بردن را هم در خود نهفته دارد. ولی با آن فرق می‌کند. شادی پدیده‌ای عمیق‌تر است پشتیبانی در زندگی‌تان است که باعث می‌شود هر روز پاداشی بزرگ نصیبتان شود. درواقع در زمان‌های بحرانی به شما قدرت می‌بخشد و به شما این آزادی را می‌دهد که از هر فرصتی در زندگی لذت ببرید.
 

من می‌توانم شما را شاد کنم
پل مکنا
کیوان سپانلو- لادن گنجی
انتشارات نسل نواندیش

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: