با لبخند زدن سطح شادی را ارتقا دهیم

با لبخند زدن سطح شادی را ارتقا دهیم

خندیدن کمک می‌کند به صورت دائم سطوح خوشحالی را در خود ارتقا بخشید.
نویسنده: پل مکنا
تاریخ انتشار:
89 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
4 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

زمانی که بچه بودید یاد گرفتید چگونه از دستگیره در را برای باز کردن آن استفاده کنید. خیلی زود این مطلب آموخته شده را برای تمامی درها تعمیم دادید و حالا می‌دانید چگونه می‌توانید همه درها را باز کنید. اگر ما این مطلب را یاد نمی‌گرفتیم، هر روز باید زمانی را صرف یاد گرفتن باز و بسته کردن درها می‌کردیم. هر نوع یادگیری تبدیل به یک عادت می‌شود که آن را در ضمیر ناخودآگاه خود ضبط می‌کنیم. عادات به ما کمک می‌کند که به شیوه موثرتری زندگی کنیم. شما عادات را با تکرار کردن در آنها ایجاد می‌کنید.
هریک از افکار ما و کارهایی که انجام می‌دهیم مربوط به یک راه عصبی است که در مغز ایجاد کرده‌ایم. هرچه یک فکر یا یک کار را بیشتر تکرار کنیم، این راه قوی‌تر خواهد شد. درست مثل راهی که بر اثر پیاده‌روی تعداد زیادی از افراد، عریض‌تر و مشخص‌تر می‌شود. عادت‌های ساده‌ای مثل خندیدن و ورزش کردن می‌توانند احساس ما را به وسیله عوض کردن اعصاب مغز تغییر دهند.
هر زمان که می‌خندید بدن شما سروتونین آزاد می‌کند. این ماده انتقال دهنده عصبی است و باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. ممکن است به طرز احمقانه‌ای ساده به نظر برسد اما افراد خنده‌رو و آنهایی که زیاد می‌خندند شادتر هستند. سروتونین علامتی است که نشان می‌دهد همه چیز به خوبی در بدن ما جریان دارد. هرچه بیشتر به دیگران لبخند بزنید آنها هم بیشتر به شما لبخند می‌زنند و به تدریج خندیدن در شما به صورت یک عادت در می‌آید و باعث می‌شود لحظات خوشی در زندگی شما به جود بیاید و در نهایت کمک می‌کند به صورت دائم سطوح خوشحالی را در خود ارتقا بخشید.
همچنین شواهد علمی نشان می‌دهد افراد شاد فعال‌تر از افراد افسرده هستند. افراد شادتر هم فعال‌تر از افرادی هستند که هیچ تمرین ورزشی‌ای نمی‌کنند.

 

من می توانم شما را شاد کنم
پل مکنا
کیوان سپانلو- لادن گنجی
انتشارات نسل نواندیش
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: