کارگردان خوبی باشیم

کارگردان خوبی باشیم

یکی از کلیدهای رسیدن به شادی کشف این موضوع است که می‌توانیم خودمان کارگردان زندگی خودمان باشیم.
نویسنده: پل مکنا
تاریخ انتشار:
193 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
2 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

برای چند لحظه فکر کنید یک فیلم چطور ساخته می شود. فیلم برای ساختن نیاز به فیلمبردار، نورپرداز، طراحان صحنه و لباس، صدابردار، فیلمنامه نویس، هنرپیشه، ویراستار و کارگردان دارد که همگی طی ماههای متمادی در کنار همدیگر برای ساختن فیلمی صد دقیقه‌ای همکاری می‌کنند. هر بخش از فیلم باید باید طوری تنظیم شود که بخشی از داستان را بگوید و بتواند احساسی را منتقل کند که کارگردان به دنبال آن است.
همه چیز مهم است، از صحنه گرفته تا زاویه‌ای که دوربین فیلمبرداری می‌کند و از سرعت عمل گرفته تا صدا. اگر فقط یک چیز را عوض کنید کل حالتی که کارگردان به دنبال آن است به هم می‌خورد. انتخاب عدسی دوربین، مکانهایی که کانون توجه هستند و یا نورپردازی، همگی روی اینکه چه احساسی نسبت به صحنه پیدا می‌کنیم تاثیر می‌گذارد. بدون اینکه حتی یک کلمه رد و بدل شود. به قدری این کار پیچیده است که شاید سالها برای ساخت یک قطعه از فیلم وقت صرف شود و یا ضبط یک صحنه کوتاه یک روز وقت بگیرد.
یکی از کلیدهای رسیدن به شادی کشف این موضوع است که می‌توانیم خودمان کارگردان زندگی خودمان باشیم. می‌توانیم محل تمرکز خود را نورپردازی کنیم، در قالب قرار دهیم و به متغیرهای دیگری که در نظر گرفته‌ایم دست یابیم. به این ترتیب با تغییر دادن آنها می‌توانیم احساس دیگری را تجربه کنیم.
 

من می‌توانم شما را شاد کنم
پل مکنا
کیوان سپانلو- لادن گنجی

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: