ترس کمال‌گراها از عادی بودن

ترس کمال‌گراها از عادی بودن

 اگر کمال گرایان دریابند عاملی عادت‌هایشان را بر هم خواهد زد، دچار استرس و آشفتگی خیال می‌شوند.
نویسنده: ورا پیفر
تاریخ انتشار:
68 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
0 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند


همه ما در روز با کمی اضطراب مواجه هستیم. استرس به خودی خود بد نیست و اندکی استرس برای زندگی روزمره ما سودمند است. استرس هنگام وقوع تغییرات و به سبب نیاز ما به برقراری مجدد تعادل جسمی و روانی بروز می‌کند. اما همه ما می‌دانیم که استرس زیاد مخل آرامش و انجام کارهای روزمره است. پس بهتر است عوامل استرس را بشناسیم و درمانشان کنیم.
سه مرحله استرس عبارت اند از: مرحله هشدار، مرحله مقاومت و مرحله خستگی. باید توجه داشت استعداد ابتلا به استرس به شخصیت هر فرد بستگی دارد و تحمل استرس به مدت طولانی می‌تواند موجب بروز بیماری‌های جسمی و روانی شود. یکی از افرادی که مستعد به ابلای استرس زیاد هستند، کمال گرایانند.
کمال گرایان دوست دارند هرکاری در مکان و زمان مناسب آن صورت گیرد. برای این افراد رعایت جزئیات در انجام کارهای روزمره و عادات جاری اهمیت زیادی دارد. این افراد تحمل اشتباهات دیگران را ندارند و همواره نوشته‌های خود را حتی اگر یک قلم خوردگی یا اشتباه املایی داشته باشد، بازنویسی می کنند. این شیوه کند و پر زحمت، تا زمانی که شغل دایمی داشته باشند به آنان کارایی لازم را برای رویارویی با مشکلات زندگی می‌دهد.
کمال گرایان معمولا سخت کار می‌کنند و قابل اعتمادند. اما در صورت مواجهه با بحران‌های زندگی یا تغییرات، کارایی خود را تا حد زیادی از دست می‌دهند. بزرگترین مشکل این افراد دشواری انطباق خود با تغییرات و عدم تمایل به کنار گذاشتن تغییرات فردی است. اگر کمال گرایان دریابند عاملی عادت‌هایشان را بر هم خواهد زد، دچار استرس و آشفتگی خیال می‌شوند. این افراد از عادی بودن می‌ترسند.
 

اصول کنترل استرس
ورا پیفر
آرین ابوک
انتشارات نسل نواندیش

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: