خوب بخوابید!

خوب بخوابید!

وقتی خوب نخوابید توانایی شما در رو به رو شدن با هر مشکلی که در طول روز پیش می‌آید کاهش میابد.
نویسنده: ورا پیفر
تاریخ انتشار:
80 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
1 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

راحت خوابیدن با چگونگی وضعیت ذهن شما پیش از خواب ارتباطی مستقیم دارد. اشخاص نگران و مضطرب می‌دانند به خواب رفتن درحالی که ذهن با افکار نامنظم و آشفته کلنجار می‌رود چقدر دشوار است. از سوی دیگر می‌توان خوب خوابیدن را پادزهری ارزشمند برای پیشگیری از بروز استرس و موثرترین راه برای استراحت بدن و ذهن تلقی کرد. علاوه بر آن خواب دیدن فرایندی است که به ذهن ناهشیار شما این امکان را می‌دهد تا حوادث و رویدادهای روزانه را مرور کند و این امر برای حفظ سلامت روانی فرد بسیار ضروری است. هنگامی که استرس خواب شما را مختل می‌کند در حقیقت چرخه‌ای معیوب ایجاد می‌شود.
وقتی خوب و راحت نخوابید برای انجام کارهای روز بعد تمرکز کافی نخواهید داشت و همین وضع، موجب می‌شود توانایی شما در رو به رو شدن با هر مشکلی که در طول روز پیش می‌آید کاهش یابد. این امر نگرانی و استرس شما را افزایش خواهد داد و خواب شب شما را مختل می‌کند. هنگامی که بیش از هر زمان به خواب احتیاج دارید از شما گریزان خواهد شد.
علت زیست شناختی بی‌خوابی در اثر استرس همان ترشح آدرنالین در خون به هنگام بروز استرس و نگرانی است که تا شب هنگام و موعد خواب همچنان در بدن فعال می‌ماند. هنگام خواب غده هیپوفیز هورمون رشد می‌کند که موجب تجدید حیات بافتهای بدن و خواب آلودگی می‌شود. اما این هورمون در حضور آدرنالین وظیفه خود  را رشد نمی‌دهد. برای همین توصیه می‌شود همیشه زمان معینی برای خواب انتخاب کنید و به بدن خود فرصت دهید میزان هورمون آدرنالین را به حداقل برساند و هورمون رد بتواند بی‌هیچ مانعی به وظیفه خود عمل کند.
 

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: