طرز تهیه‌ی احساس بدبختی

طرز تهیه‌ی احساس بدبختی

هر چیز خوبی را که در زندگی دارید کاملاً فراموش کنید. از خودتان، دنیا و خدا ناامید شوید. لب یا ناخنتان را بجوید.
نویسنده: محمدحسین حقیقت
تاریخ انتشار:
841 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
1 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند
مواد لازم:

فکر: به مقدار بیکاری
فحش: ده تا
نفرین: سه فقره
ناامیدی: به مقدار لازم

طرز تهیه:

اول از همه بیکار بمانید. اگر نمی‌توانید همه‌ی روز را بیکار بمانید، لابلای کارهای روزانه چند دقیقه همه چیز را رها کنید و به زمین خیره شوید. این عمل را در طول روز هر چه بیشتر انجام دهید، نتیجه‌ی بهتری به دست می‌آورید.

بعد، هر چیز خوبی را که در زندگی دارید کاملاً فراموش کنید: اگر بدنی دارید که سالم کار می‌کند، اگر دوستی دارید که به شما تلفن می‌کند، همسری که در خانه به انتظارتان است یا فرزندی که می‌تواند بخندد، اگر بدون ترس از تیر خوردن از خانه بیرون می‌آیید، همه و همه را به طور کامل از ذهن خود دور بیندازید.

سپس، به مشکلات زندگی‌تان فکر کنید. عمیقاً فکر کنید و یک لحظه را هم از دست ندهید. به هر آنچه که ندارید و ممکن بوده داشته باشید یا حتی ممکن هم نبوده، فکر کنید. می‌توانید دست‌کم ده الی پانزده دقیقه را به مقایسه‌ی قیافه‌تان با آدم‌های زیبا اختصاص دهید. به عیب‌های و نقص‌ها و خلاهایی که در زندگی‌تان حس می‌کنید و به فرصت‌هایی که از دست داده‌اید، با وضوح کامل، فکر کنید. صحنه‌ی اشتباهاتی را که مرتکب شده‌اید، جلوی چشم بیاورید و بارها این حرکت را تکرار کنید. چند بار هم مشتی از رفتارهای نادرستی را که دیگران با شما کرده‌اند یادآوری کنید. تأثیر این  کار بیشتر خواهد شد اگر در حین یادآوری، لب یا ناخنتان را (فرقی نمی‌کند) بجوید. محض چاشنی، می‌توانید از دو فقره لعنت و چهار تا فحش هم استفاده کنید.

بعد از این، نوبت به مشکلات دنیا و هستی می‌رسد. به هر چیز زشت و ناشایستی که در اطرافتان می‌بینید با می‌شنوید، کاملاً توجه کنید. از رسانه‌های جمعی کمک بگیرید و آخرین حوادث تلخی را که در نقاط مختلف کشور یا جهان اتفاق افتاده مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. صفحات روزنامه‌ها کمک بزرگی برای شما هستند. در حین مطالعه، یک فقره لعنت و چهار فحش دیگر را نثار گردانندگان کشور و گردانندگان دنیا کنید.

حالا به مرحله‌ی پایانی می‌رسیم. تا اینجا، هدف تقریباً محقق شده و احساس بدبختی در شما رخنه کرده. تنها کاری که حالا باید بکنید این است که عمیقاً احساس ناامیدی کنید. از همه چیز ناامید شوید: از خودتان، دنیا و خدا. با خودتان تکرار کنید: «همه چیز تاریک است و دارد تاریک‌تر می‌شود.»

هنوز دو ناسزا باقی مانده. اکنون وقت خرج کردن آنهاست. بر زبانشان بیاورید و پس از اینکه سه دقیقه را با همین حال گذراندید، می‌توانید مطمئن باشید که احساس بدبختی به طور کامل قوام آمده. بفرمایید!

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: