به روز تعظیم کن

به روز تعظیم کن

وقتی روز را دوست داری او هم تو را دوست خواهد داشت. همین باعث خواهد شد هدیه‌های ویژه‌ای برایت تدارک ببیند.
نویسنده: رومن رولان
تاریخ انتشار:
425 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
0 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند
 در برابر روزی که بر می‌آید مودب باش. حرمتش را نگه دار! ممکن است بپرسی ادب در برابر روز دیگر چیست؟ ادب این است که به آنچه در روز دیگر یا سال دیگر پیش خواهد آمد فکر نکنی. این کار، روز را ناراحت می‌کند. 
 
بر روزی که در آنی، زور روا مدار. چیزی را بر آن تحمیل نکن. افکار و احساست به گونه‌ای نباشد که با روزی که در آنی ناسازگار باشد. همین امروز را زندگی کن. دوستش بدار. احترامش را نگه دار. بدان که  حرف‌های تو را می‌شنود. احساسات و افکارت را می‌فهمد. می‌بیند چه کار می‌کنی. مواظب باش!
 
بهوش باش که مانع شکفتن روز نشوی و پژمرده‌اش نسازی. ممکن است بپرسی مگر روز هم پژمرده می‌شود؟ بله! روز از لحظه‌ی برآمدن در پی شکوفایی است؛ در پی شکوفایی و پراکندن بوی خوش خود. زیبایی هر روز هنگامی است که به شکوفایی می‌رسد. اما وقتی نگرانی، وقتی می‌ترسی، وقتی در فکر روزهای دیگری، وقتی عصبانی هستی، وقتی به دنبال راهی برای اذیت یا انتقام هستی، روز را پژمرده می‌کنی. آن وقت است که خودت هم پژمرده می‌شوی؛ زشت می‌شوی.
 
هیچ‌وقت به این فکر نکن که امروز ابری یا آفتابی است. حتی اگر روزی که در آنی  مثل روزهای پاییزی تیره‌رنگ و غم‌آلود باشد، دوستش بدار.
 
وقتی روز را دوست داری او هم تو را دوست خواهد داشت. همین باعث خواهد شد هدیه‌های ویژه‌ای برایت تدارک ببیند. هدیه‌هایی که گاه  انتظارش را هم نداری.

بریده ای از کتاب: "ژان کریستف"؛ اثر "رومن رولان"


ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: