خدای من استقلال است

خدای من استقلال است

اگر بازی استقلال و سپاهان باشد و در حین بازی اذان بگویند، تردید نکنید که می‌مانم تا بازی را با گزارش فردوسی‌پور تماشا کنم.
نویسنده: ناصر مجلسی راد
تاریخ انتشار:
1201 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
6 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند
خدای من استقلال است. یعنی اگر بازی استقلال و سپاهان باشد و در حین بازی اذان بگویند، تردید نکنید که می‌مانم تا بازی را با گزارش فردوسی‌پور تماشا کنم. و صد البته خدا را بیشتر از بازی استقلال و داماش گیلان دوست دارم.

خدای حسن آقا قصاب، مشتری گوشت شقه‌ای است. اگر دم اذان این‌جور مشتری‌ها بیایند، دست رد به سینه‌شان نمی‌زند. البته حسن آقا خدا را بیشتر از مشتری گوشت چرخ‌کرده دوست دارد.

خدای آقای جلالی، مدیرعامل شرکتمان هم کارفرماها هستند. اگر در حال توافق بر روی قرارداد مهمی باشد و اذان بگویند، به جلسه ادامه می‌دهد تا کارفرما و کار با هم نپرند. و وقتی جلسه‌ای نیست، ما پشت سر آقای جلالی نماز جماعت اول وقت می‌خوانیم و به فیض کامل می‌رسیم!

اما خدای آقا رضا، تاکسی تلفنی محله‌مان، مسافران خط هستند. اگر سر خط توی نوبت باشد و اذان بگویند، باز هم جایش را دو دستی می‌چسبد و داد می‌زند: «امام حسین، سه نفر، حرکت!». و آخر شب که دیگر کپسول سی ان جی ماشینش خالی شده، صف اول نماز جماعت مسجد را حتی با یک مسافر دربستی هم عوض نمی‌کند.

خدای برادر من هم فیفاست. که البته هر سال خدایش به‌روز می‌شود و ورژن‌های جدیدترش را تهیه می‌کند. امسال، خدای دوهزار و یازده خریده! وقتی وسط بازی است، اگر زمین‌لرزه هم بیاید دست از خدایش نمی‌کشد. اذان که جای خود دارد.

خدای شما هم یا خدا هست یا نیست. اما اگر من جای خدا بودم وقتی یکی مثل خودم به نماز می‌ایستاد و می‌گفت: «الله اکبر»، تا آخر عمرم به خاطر این دروغ بزرگ نگاهش نمی‌کردم.

امام محمدباقر (علیه‌السلام):

هر كس نماز واجب را در حالی كه عارف به حق آن است در وقتش بخواند، به گونه‌ای كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح ندهد، خداوند برای وی برائت از جهنم می‌نویسد كه او را عذاب نكند، و كسی كه درغیر وقتش به جا آورد در حالی كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح دهد، خداوند می‌تواند او را ببخشد یا عذابش كند.

(وسائل الشیعه، ج ۳، ص ۸۱، ح ۲۳و ص ۷۸، ح ۱)


ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: