چه کسانی در هشتاد سالگی جوانمرگ می‌شوند؟

چه کسانی در هشتاد سالگی جوانمرگ می‌شوند؟

در مرکز قلب انسان ایستگاه بی‌سیمی وجود دارد که این امید وجود دارد که انسان در سن هشتاد سالگی جوانمرگ شود.
نویسنده: برایان کاوانو
تاریخ انتشار:
513 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
1 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند
در مرکز قلب انسان یک ایستگاه بی‌سیم قرار دارد. مادامی که این مرکز پیام‌های زیبایی، امید، شادی، جرات و قدرت را دریافت می‌کند انسان جوان است. موقعی که آنتن این مرکز از کار می‌افتد و قلب انسان پوشیده از برف بدگمانی و بدبینی می‌شود، انسان اگر بیست ساله هم باشد دیگر پیر شده است. اما تا زمانی که آنتن این گیرنده قادر به دریافت امواج خوش بینی است این امید وجود دارد که انسان در سن هشتاد سالگی جوانمرگ شود.

جوانی دوره‌ای از زندگی نیست بلکه حالتی از ذهن است و داشتن اراده، چگونگی تخیلات، قدرت و احساسات است. تازگی چشمه‌های عمیق شور و نشاط زندگی و جوانی به معنی تسلط جرات و جسارت بر بزدلی و ترسویی است.

این ویژگی‌ها در غالب موارد در انسان شصت ساله بیشتر از جوان بیست ساله پیدا می‌شود. در واقع کسی به صرف پشت سر گذاشتن سال‌های زندگی پیر نمی‌شود، بلکه انسان با واگذاری آرمان‌های خود پیر می‌شود. شاید سپری شدن سال‌های عمر پوست انسان را پرچین و چروک سازد، اما از دست دادن شور و نشاط زندگی است که روح انسان را پر از چین وچروک می‌کند. دلواپسی و نگرانی و ترس و بدگمانی است که قلب انسان را می شکند و روح او را به خاکستر مرگ می‌نشاند.

کتاب خوشه های تازه ای از بذرهای برزگر
ص ۱۲۲
نویسنده:برایان کاوانو
ترجمه: راستکار


ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: