مواهب خود را در میانه رنج‌ها بشماریم

مواهب خود را در میانه رنج‌ها بشماریم

یک تکه کاغذ بردارید و فهرستی از موهبت‌هایی که دارید بنویسید.
نویسنده: ...
تاریخ انتشار:
229 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
1 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند
بیایید مواهب خود را در میانه رنج‌ها بشماریم. معمولا ما فقط در یک وجهه زندگی رنج می‌بریم. خیلی نعمت‌های دیگر وجود دارد و باید یک تکه کاغذ برداریم و فهرستی از موهبت‌هایی که داریم بنویسیم. اگر نعمت‌هایی را که داریم بشماریم رنج‌هایمان به پس زمینه رانده می‌شوند. بیایید در هر موقعیتی از زندگی از خداوند شکرگزار باشیم و یک عادت بنا کنیم؛ در هر قدم و در هر دور زندگی خدا را ستایش کنیم. حتی در کوران ترس، خشم، نگرانی، دلشوره، افسردگی و ناامیدی بگذاریم کلمه سپاسگزارم از عمق قلبمان بیرون بیاید. خدایا سپاسگزارم! در این زمان آنقدر سرشار از آرامش می‌شویم که حیرت خواهیم کرد. وقتی خدا را شکر می‌گوییم برای خودمان نردبانی از آگاهی می‌سازیم و با آن می‌توانیم به اوج آرامش برسیم.

خود را در هر وضعیتی می‌یابیم، از هر دردی که رنج می‌بریم تمام مدت به شکرگزاری از خداوند ادامه دهیم. وقتی این کار را می‌کنیم قلب ما گشایش می‌یابد و برای پذیرش نیروهای یاری دهنده و سلامتی بخش خداوند آماده می‌شود.

در هر وضعیتی بهترین کاری که می‌توانیم، انجام دهیم و نتیجه را به خداوند واگذار کنیم. وقتی هنری فورد هفتاد و پنج ساله بود از او راز موفقیتش را پرسیدند. جواب داد: زندگی من بر سه قانون بنا شده است؛ زیاد نمی‌خورم، زیاد نگران نمی‌شوم و اگر کوشش خود را به بهترین وجه بکنم معتقدم که هر اتفاقی می‌افتد بهترین اتفاق است.

منبع:
کتاب چرا انسان‌های خوب رنج می‌بینند؟
نویسنده: جی.پی.واسوانی
مترجم:شهناز مجیدی
انتشارات محراب دانش


ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: