چند قانون زندگی

چند قانون زندگی

اینها چندقانون زندگی هستند که اغلبشان را فراموش می‌کنیم!
نویسنده: ...
تاریخ انتشار:
246 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
3 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند
۱- جسمی به ما عطا خواهد شد؛ ممکن است ما این جسم را دوست بداریم و یا این که از آن متنفر باشیم در هر حال این جسم در طول زندگی لحظه به لحظه با ما خواهد بود.

۲- ما درس خواهیم آموخت؛ ما به صورت تمام وقت در مدرسه‌ای به نام زندگی ثبت نام کرده‌ایم و تمام روز برای درس خواندن فرصت داریم. ممکن است از این درس‌ها خوشمان بیاید ویا این که تصور کنیم بی ربط و احمقانه هستند.
 
۳- اشتباهی در میان نیست همه درس هستند؛ رشد و یا به عبارتی تجربه مرحله‌ای از مراحل آزمون و خطاست. تجربه‌های ردی در تکوین مراحل زندگی به اندازه همان تجاربی که نهایتا مورد قبول واقع می‌شوند موثرند.

۴- درس تا زمانی که آموخته نشده تکرار می‌شود؛ درس در اشکال مختلف به ما ارائه می‌شود تا موقعی که از برمان شود. وقتی که آن را آموختیم اجازه داریم تا به درس بعدی بپردازیم.

۵- آموختن دروس را پایانی نیست؛ هیچ نکته‌ای از زندگی نیست که درس مربوط به خود را نداشته باشد تا زمانی که زنده‌ایم درسی برای آموختن وجود دارد.

۶- آنجا بهتر از اینجا نیست؛ وقتی به جایی که می‌خواهیم می‌رسیم باز جایی وجود دارد که بهتر به نظر می‌رسد.

۷- دیگران آینه‌ای تمام نما از خودمان هستند؛ ما نمی‌توانیم چیزی را در شخص دیگری دوست داشته باشیم و یا این که از آن متنفر باشیم مگر این که منعکس کننده چیزی باشد که ما در درونمان آن را دوست می‌داریم و یا از آن متنفریم.

۸- هر آن چه که از زندگی می‌سازیم به خود ما بستگی دارد؛ ما همه ابزارها ومنابع مورد نیاز خود را داریم. هر کاری که با آن‌ها بکنیم بستگی به خود ما دارد و انتخاب با ماست.

۹- پاسخ‌های ما در درون ما نهفته است؛ پاسخ به سوالات زندگی در درون ما نهفته است تنها کاری که باید بکنیم عبارت است از نگریستن، گوش دادن واعتماد کردن.

۱۰- ما همه این مطالب را به فراموشی خواهیم سپرد.

منبع:
سوپ جوجه برای روح
گردآوری: جک کنفیلد و مارک ویکتور هنسن
ترجمه: ع.ا. راستکار محمودزاده
انتشارات فروغ آزادی


ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: