چرا بعضی وقت‌ها داد و هوار می‌کشیم؟

چرا بعضی وقت‌ها داد و هوار می‌کشیم؟

ما با وجودی که طرف مقابل، کنارمان قرار دارد گاهی داد می‌زنیم...!
نویسنده: ...
تاریخ انتشار:
224 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
4 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

استادی از شاگردانش پرسید: چرا ما وقتی عصبانی هستیم، داد می‌زنیم؟ چرا مردم هنگامی که خشمگین هستند صدایشان را بلند می‌کنند و سر هم داد می‌کشند؟

شاگردان فکری کردند  و یکی از آنها گفت: چون در آن لحظه، آرامش و خونسردی‌مان را از دست می‌دهیم.

استاد پرسید: اینکه آرامش‌مان را از دست می‌دهیم درست است اما چرا با وجودی که طرف مقابل، کنارمان قرار دارد، داد می‌زنیم؟ آیا نمی‌توان با صدای ملایم صحبت کرد؟ چرا هنگامی که خشمگین هستیم داد می‌زنیم؟

شاگردان هر کدام جواب‌هایی دادند اما پاسخ‌های هیچکدام استاد را راضی نکرد. سرانجام او چنین توضیح داد: هنگامی که دو نفر از دست یکدیگر عصبانی هستند، قلب‌هایشان از یکدیگر فاصله می‌گیرد. آنها برای آنکه فاصله را جبران کنند مجبورند که داد بزنند. هرچه میزان عصبانیت و خشم بیشتر باشد، این فاصله بیشتر است و آنها باید صدایشان را بلندتر کنند.
 
سپس استاد پرسید: هنگامی که دو نفر عاشق همدیگر باشند چه اتفاقی می‌افتد؟ آنها سر هم داد نمی‌زنند بلکه به آرامی با هم صحبت می‌کنند. چرا؟ چون قلب‌هایشان خیلی به هم نزدیک است فاصله بسیار کم است.

استاد ادامه داد: هنگامی که عشقشان به یکدیگر بیشتر شد، چه اتفاق می‌افتد؟ آنها حتی حرف معمولی هم با هم نمی‌زنند و فقط در گوش هم نجوا می‌کنند و عشقشان باز هم به یکدیگر بیشتر می‌شود. سرانجام، حتی از نجوا کردن هم بی‌نیاز می‌شوند و فقط به یکدیگر نگاه می‌کنند. این هنگامی است که دیگر هیچ فاصله‌ای بین قلب‌های آنها باقی نمانده باشد.

منبع:
مسافر خوشبختی
مهندس گردآورنده: مهندس امیر مدرسی
انتشارات یاران


ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: