اتم را شکافتیم اما تعصب را نه

اتم را شکافتیم اما تعصب را نه

تا ماه رفتیم اما برای ملاقات همسایه جدیدمان نه، اتم را شکافتیم اما تعصب خود را نه!
نویسنده: ...
تاریخ انتشار:
190 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
3 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند
ما امروزه خانه‌های بزرگتر اما خانواده‌های کوچکتر داریم، راحتی بیشتر اما زمان کمتر، مدرک تحصیلی بالاتر اما درک عمومی پایین‌تر، آگاهی بیشتر اما قدرت تشخیص کمتر، متخصصان بیشتر اما مشکلات بیشتر، داروهای بیشتر اما سلامتی کمتر. بدون ملاحظه ایام را می‌گذرانیم. خیلی کم می‌خندیم. خیلی تند رانندگی می‌کنیم. خیلی زود عصبانی می‌شویم. تا دیروقت بیدار می‌مانیم و خیلی خسته از خواب برمی‌خیزیم. خیلی کم مطالعه می‌کنیم. اغلب اوقات تلویزیون نگاه می‌کنیم و خیلی به ندرت دعا می‌کنیم. چندین برابر مایملک داریم اما ارزش‌هایمان کمتر شده است. خیلی زیاد صحبت می‌کنیم و به اندازه کافی دوست نداریم و زیاد دروغ می‌گوییم.

زندگی ساختن را یاد گرفته‌ایم اما نه زندگی کردن را؛ تنها به زندگی سال‌های عمر را افزوده ایم و نه زندگی را به سال‌های عمرمان. ما ساختمان‌های بلندتر داریم اما طبع کوتاه‌تر، بزرگراه‌های پهن‌تر اما دیدگاه‌های باریک‌تر، بیشتر خرج می‌کنیم اما کمتر داریم، بیشتر می‌خریم اما کمتر لذت می‌بریم. ما تا ماه رفته و برگشته‌ایم اما قادر نیستیم برای ملاقات همسایه جدیدمان از یک سوی خیابان به آن سو برویم. فضای بیرون را فتح کرده‌ایم اما نه فضای درون را، اتم را شکافته‌ایم اما نه تعصب خود را.

بیشتر می‌نویسیم اما کمتر یاد می‌گیریم، بیشتر برنامه می‌ریزیم اما کمتر به انجام می‌رسانیم، عجله کردن را آموخته‌ایم ونه صبر کردن را، درآمدهای بالایی داریم اما اصول اخلاقی پایین‌تر، کامپیوترهای بیشتری می‌سازیم تا اطلاعات بیشتری نگهداری کنیم اما ارتباطات کمتری داریم، ما کمیت بیشتر اما کیفیت کمتری داریم.

غذاهای ما آماده اما دیرهضم است، برخی مردان بلندقامت اما شخصیت‎هایشان پست، سودهای کلان اما روابط سطحی، فرصت بیشتر اما تفریح کمتر، تنوع غذاهای بیشتر اما تغذیه ناسالم‌تر، درآمد بیشتر اما طلاق بیشتر و منازل رویایی اما خانواده های از هم پاشیده.

به این دلیل است که پیشنهاد می‌کنم از امروز شماهیچ چیز را برای موقعیت‌های خاص نگذارید زیرا هر روز زندگی یک موقعیت خاص است. در جستجوی دانش باشید. بیشتر بخوانید. در ایوان بنشینید و منظره زیبا را تحسین کنید، بدون آنکه توجهی به نیازهایتان داشته باشید. زمان بیشتری را با خانواده و دوستان بگذرانید، غذای مورد علاقه تان را بخورید و جاهایی را که دوست دارید ببینید.

زندگی فقط حفظ بقاء نیست بلکه زنجیره‌ای از لحظه‌های لذتبخش است. از جام کریستال خود استفاده کنید و بهترین عطرتان را برای روز مبادا نگه ندارید و هر لحظه که دوست دارید از آن استفاده کنید. عباراتی مانند « یکی از این روزها» و «روزی» را از فرهنگ لغت خود خارج کنید.

بیایید نامه‌ای را که قصد داشتیم یکی از این روزها بنویسیم را همین امروز بنویسیم. بیایید به خانواده و دوستان بگوییم که چقدر آنها را دوست داریم. و هرچیزی را که می‌تواند به خنده و شادی شما بیفزاید به تاخیر نیندازید.

منبع: کلید اسرار زندگی
گردآورنده: محسن تیموری
نشر آموت


ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: