شکواییه‌ای علیه زمین و زمان

شکواییه‌ای علیه زمین و زمان

شکایت و گله کردن فقط ما را از تمرکز بیشتر و دیدن فرصت‌های پیش رویمان غافل می‌کند.
نویسنده: ...
تاریخ انتشار:
191 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
1 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

دوره‌های مختلف زندگی می‌توانند سال‌های طولانی دوام بیاورند. زندگی پستی‌ها و بلندی‌های خودش را دارد. راز موفقیت در این است که ما هم با امواج زندگی همراه شویم. شکایت و گله کردن فقط ما را از تمرکز بیشتر و دیدن فرصت‌های پیش رویمان غافل می‌کند. در هر دوره نگرانی و ترس و مشکلات، مردان و زنانی که چشم‌های خود را به طور کامل باز نگه داشته بودند، توانستند فرصت‌های تازه را ببینند و از آنها استفاده کنند. چراکه این اوضاع و احوال بیرونی نیست که تو را شکل می‌دهد، خود تو هستی که به خودت شکل می‌دهی. هر دوره به ظاهر بدی می‌تواند به دوره موفقیت و کامیابی تبدیل شود.

شاید فقط باید انتظارها و خواسته‌هایت را کمتر کنی. در سال ۱۹۴۱ بروس بارتون نوشت: در طول دوره زندگی‌ام سه بار بیکار شده‌ام. هر بار که به اطرافم بیشتر دقت کرده‌ام، متوجه شده‌ام که هنوز هم کارهایی برای انجام دادن دارم؛ اگرچه آنها شبیه به کار قبلی‌ام نبوده‌اند. بارتون نویسنده‌ موفق نماینده کنگره سخنرانی ماهر و بینانگزار بزرگ‌ترین آژانس تبلیغاتی در جهان بود. او یک میلیونر شد و هرگز گرفتار این ایده اشتباه نبود که گذشته بهتر از حال است.

در سال ۱۹۰۷ راکفلر گفت: مردم طوری صحبت می‌کنند که انگار ما پیرمردها در دوره فرصت‌های طلایی زندگی می‌کردیم و امروز دیگر هیچ شانسی برای جوان‌ها وجود ندارد. انگار همه راه‌ها بسته شده و همه کارهای بزرگ در گذشته انجام شده است. هیچ ایده‌ای اشتباه‌تر از این وجود ندارد. زمانی که من چشم باز کردم و سعی کردم فرصت‌های دور و برم را بشناسم، مثل شب، تاریک بود ولی حالا همه چیز مثل روز روشن است.

فرصت‌های زیادی دور و بر ما وجود دارد و باید دید کدام یک از این فرصت‌ها را پیش از دیگران می‌بینیم. باید همواره این را دانست که اقتدار ما در زمان حال نهفته است و همین حالا روز روشن ماست. ای کاش همه می‌دانستیم که می‌توانیم کارهایی را انجام دهم که باور داریم از عهده آنها بر می‌آیم. ممکن است به نظر ساده بیاید ولی همین جمله اصل و اساس همه موفقیت‌ها یا شکست‌ها در زندگی هرکسی است؛ به محض اینکه باور کردم که می‌توانم، توانستم. وقتی گمان می‌کردم که نمی‌توانم و نمی‌توانستم.

اگر می‌خواهی زندگی‌ات بهتر شود و چیزی را که حق توست داشته باشی باورت را درباره توانستن عوض کن. به نظر خیلی واضح می‌آید اما تا زمانی که این طور زندگی نکنی این طور نفس نکشی و این باور را بخشی از وجودت نسازی زندگی‌ات مثل قبل خواهد بود که شرط می‌بندم چیزی نیست که دوستش داری. خودت را باور داشته باش؛ زندگی‌ات زودتر از چیزی که تصورش را می‌کنی، تغییر می‌کند و بهتر و بهتر می‌شود.

کتاب گمشده‌ی راهنمای زندگی


امام علي (ع): اضاعة الفرصة ، غصه.

از دست دادن فرصت ، اندوهبار است.

غررالحکم. ۱۱۱۵

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: