وقتی تو با مایی...

وقتی تو با مایی...

وقتی با تو باشیم هراسی از هوای توفانی و دریای مواج نیست.
نویسنده: جی.پی واسوانی
تاریخ انتشار:
260 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
0 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند
شبی یک کشتی بخار در حالی که دریا را می‌پیمود، گرفتار طوفان شد. کشتی چنان تکانی خورد که همه مسافران بیدار شدند. آنان وحشت‌زده از طوفان، تعادل خود را از دست داده بودند. برخی از آنان فریاد می‌کشیدند و عده‌ای دعا می‌کردند.

دختر هشت ساله ناخدای کشتی نیز آن‌جا بود. سر و صدای بقیه او را از خواب بیدار کرد. از مادرش پرسید: «مادر چه شده؟» مادر گفت که طوفان غیر منتظره کشتی را گرفتار کرده است. کودک ترسید و پرسید: «آیا پدر پشت سکان است؟» مادرش پاسخ داد: «بله، پشت سکان است.» دختر کوچک با شنیدن این پاسخ، دوباره به رختخوابش بازگشت و در عرض چند دقیقه دوباره به خواب فرو رفت. باد، هم چنان می‌وزید و امواج خروشان پیش می‌آمدند. کشتی هنوز تکان می‌خورد، اما دخترک دیگر نمی‌ترسید چون پدرش پشت سکان بود.

همچنان که در راه زندگی پیش می‌رویم با انواع هوای طوفانی، آرام، سخت و ملایم مواجه می‌شویم. زمانی می‌رسد که می‌بایست با مشکلات، خطر، رسوایی، اهانت، بیماری و مرگ مواجه شویم. لحظاتی که ترس بر ما چیره می‌شود، ما نباید فراموش کنیم که چنین تجربه‌هایی بدون منظور، برای ما اتفاق نمی‌افتد. یکی از درس‌های بزرگی که چنین رویدادهایی به ما می‌دهد روی کردن به خداوند و متکی بودن به او در هر شرایطی است.

زیباترین جملات از بزرگان جهان
جی.پی واسوانی
مؤلف: نسرین عفتی باران
انتشارات راه رشد


الامام جواد(ع):

الثقه بالله تعالي ثمن لکل غال وسلم الي کل عال.

اعتماد به خداي متعال، بهاي هر چيز گرانبها ونردباني به سوي همه بلندي هاست.

ميزان الحكمه

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: