احساس تو سایه افکار توست!

احساس تو سایه افکار توست!

گاهی سرعت تبدیل فکر به احساس به قدری زیاد است که متوجه آن نمی‌شویم.
نویسنده: ...
تاریخ انتشار:
230 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
2 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند
احساس‌های تو سایه افکار توست. درواقع افکار، احساس را به وجود می‌آورد. گاهی سرعت تبدیل فکر به احساس به قدری زیاد است که متوجه آن نمی‌شویم. احساس‌های تو، تو را از ماهیت تاثیر انرژی افکار بر روی بدن آگاه می‌کند. اگر حس می‌کنی جایی از بدنت درد می‌کند باید بدانی که جایی در اشتباهی.

همچنین احساس‌هایت همین‌طور بی دلیل به سراغت نمی‌آیند و این طور نیست که نتوانی آنها را در اختیار داشته باشی. احساس از فکر سرچشمه می‌گیرد؛ فکرهایت را عوض کن تا احساس‌هایت عوض شود. البته اندکی زمان می‌برد تا به آن عادت کنی. همه چیز انرژی است و انرژی توسط ذهن هدایت و کنترل می‌شود.

همه جهان از انرژی تشکیل شده است؛ تو، من، این نوشته، صندلی‌ای که روی آن نشسته‌ای، اتاقی که در آن هستی و هر چیز دیگر. نوع فکر کردن و فکرهایت سبب می‌شود این انرژی به شکل‌های مختلف در زندگی‌ات ظاهر شود. برای مثال اگر فکری منفی را چند دقیقه در ذهنت نگه داری و سپس به چهره‌ خود در آینه نگاه کنی، حس می‌کنی که تیرگی و سیاهی تو را فرا گرفته است؛ این فکر تو بود که این تغییر را ایجاد کرد.

حالا برای چند دقیقه فکری مثبت را در ذهن خود بپروران و به چهره خود در آینه نگاه کن. احساس می‌‎کنی چشم‌هایت برق می‌زند و لبخندی بر لبانت نشسته است. باز هم این فکرت بود که انرژی‌ات را تغییر داد.

افکار می‌توانند انرژی اشیاء پیرامونت را تغییر دهند. برای اینکه به خودت و دیگران کمک کنی و زندگی شاد و پربار داشته باشی، فکرهایی مثبت در ذهنت بپروران. همیشه هم نمی‌توانی افکارت را متوقف کنی. اما لازم هم نیست همیشه به آنها گوش بدهی. ذهنت شبانه روز در حال کار کردن است؛ چه خواب باشی و چه بیدار. بعضی از فکرها حس خوبی به تو می‌دهد و برخی دیگر حس خوبی ندارد. بعضی فکرها رفتارهای خوب را در تو ترغیب می‌کنند و برخی دیگر رفتارهای نامناسب را. لازم نیست از همه  فکرهایت اطاعت کنی.

گمشده‌ی راهنمای زندگی
جو ویتالی
فرشید قهرمانی
نشر مثلث


اذا قَدمتَ الفکر فی جمیع افعالک حَسُنَت عواقبک فی کل امر.
اگر در تمام کارهایت فکر و اندیشه‌ات را مقدم بداری فرجام تمام کارهایت بیکو می‌شود.
(غررالحکم ۸۳۱۹)

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: