تو به خودت چسبیدی!

تو به خودت چسبیدی!

هر کجا بروی آسمان همین رنگ است چون هر کجا بروی، خودت را با خود می‌بری.
نویسنده: ...
تاریخ انتشار:
151 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
7 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

«هر کجا بروی آسمان همین رنگ است» جمله‌ای است که باید درک شود. چون شما به هر کجا بروید، خودتان را با خود می‌برید!

این جمله اهمیت دارد و به شما می‌آموزد مرتب آرزو نکنید کاش جای دیگری بودید. این تمایل گاهی در ما وجود دارد و گمان می‌کنیم اگر جای دیگری بودیم، در تعطیلات همراه یک دوست دیگر بودیم، حرفه متفاوت، خانه‌ متفاوت و شرایط متفاوت داشتیم شاید شادتر و راضی‌تر بودیم. اما اینطور نیست!

حقیقت این است که اگر شما دارای عادات مخرب ذهنی هستید، اگر به آسانی دلخور و ناراحت می‌شوید، بیشتر اوقات عصبانی و رنجیده خاطر می‌شوید، یا اگر دائم آرزو می‌کنید همه چیز طور دیگری بود، به هرکجا هم که بروید این تمایلات به همین شکل شما را دنبال خواهند کرد. عکس آن هم صدق می‌کند. اگر شما به‌طور کلی آدم شادی هستید که به ندرت ناراحت و عصبانی می‌شود، می‌توانید از جایی به جایی حرکت کنید و از شخصی نزد شخص دیگری بروید و درحالی که این تغییرات، تاثر منفی کمی بر روند زندگی شما وارد می‌کند.

یک بار شخصی از من پرسید: «مردم کالیفرنیا چه شکلی هستند؟» پرسیدم: «مردم ایالتی که در آن زندگی می‌کنی چه شکلی هستند؟» جواب داد: «طمعکار و خودخواه.» به او گفتم احتمالا مردم کالیفرنیا را هم طمعکار و خودخواه خواهی یافت.

با درک ساده‌ این مطلب که زندگی مثل اتوموبیل، از درون رانده می‌شود و نه برعکس، اتفاق فوق‌العاده حیرت‌انگیزی به وقوع خواهد پیوست. به محض آنکه فکرتان را روی جایی که هستید متمرکز کنید نه جایی که ترجیح می‌دهید، باشید صلح و آرامش شما را در بر می‌گیرد. بعد وقتی به اطراف حرکت می‌کنید و چیزهای تازه را امتحان می‌کنید و با مردم جدید آشنا می‌شوید، این احساس آرامش درونی را با خود حمل می‌کنید. این حرف به طور کامل درست است که «همه جا آسمان همین رنگ است».

انتشارات روزنه
زندگی یک فوریت نیست
دکتر ریچارد کارلسون
فاطمه معتمدی


ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: