حلقه‌هایی که با حرف می‌چرخند!

حلقه‌هایی که با حرف می‌چرخند!

اگر راست می‌گویی به‌جای اینکه بنشینی و بگویی باید چطور حلقه را چرخاند، خودت بیا و بچرخانش...
نویسنده: وجیهه محمدطاهری
تاریخ انتشار:
90 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
3 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

درست مثل این می‌ماند که سه نفر در یک اتاق جمع باشند و یکی با مهارت تمام حلقه لاغری یا همان هلاهب را دور کمرش بچرخاند. با چرخاندن حلقه هم لذت ببرد و هم به سلامتی بدنش کمک کند. دیگری با دقت تمام به حرکات دست و پا و کمر او نگاه کند تا یاد بگیرد چطور باید از این وسیله استفاده کند. نفر سوم هم رو به نفر دوم مدام دستور العمل ارائه دهد که مثلا باید کمر را با چه سرعتی دَوَران بدهی، زاویه پاهایت چقدر باشد، دست‌هایت در این مدت چه کار کنند و هزار توصیه ریز و درشت دیگر.

 

شاید گوش نفر دوم به حرفهای نفر سوم باشد؛ اما بی‌شک چشمش فقط به حرکات دقیق و حساب شده کسی است که حلقه دور کمرش می‌چرخد و زمین نمی‌افتد. حالا کافی است به پیشنهاد نفر اول، کسی که بیرون گود نشسته بلند شود و حلقه را دست بگیرد و تلاشش را برای نگه داشتن هلاهب دور کمرش بکند. آن وقت است که دست نفر سوم رو شده و معلوم می‌شود او هرگز نتوانسته حلقه را بیش از چند ثانیه در حالت چرخش نگه دارد. بعد از هنرنمایی نفر سوم، دیگر گوش نفر دوم به حرف‌های او توجهی نمی‌کند. شش دانگ حواسش را می‌سپارد به نفر اول که دارد با تمام توان هلاهب را می‌چرخاند و می‌رقصاند.

 

خیلی از نصیحت‌های ما هم درست مثل همین بازی ساده می‌ماند؛ نشسته‌ایم بیرون گود و مدام توصیه می‌کنیم که باید چنین و چنان کرد. بعد هم با آب و تاب تمام روش‌های لنگ کردن را آموزش می‌دهیم. بد نیست اول خودمان وارد گود شویم تا یاد بگیریم چطور می‌شود لنگش کرد. آن وقت دیگر حتی لازم نیست حرفی بزنیم، همین که ما را وسط وسط گود بببینند کفایت می‌کند؛ خیلی از حرف‌ها شنیدنی، دیدنی است!

الامام علی(ع):
زیادة الفعل على القول احسن فضیلة، و نقص الفعل عن القول اقبح رذیلة.
بیشتر بودن عمل از حرف بهترین فضیلت و کم بودن عمل از حرف زشت‌ترین رذیلت است.
خطبه 129 نهج البلاغه:
نفرین بر آن که امر به معروف می کند؛ حال آنکه خود معروف را رها کرده است.
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: