با لباستان شاد باشید

با لباستان شاد باشید

هم شما با لباس‌تان به دیگران سیگنال مثبت یا منفی می‌فرستید و هم دیگران با دیدن لباس‌تان به شما سیگنال مثبت یا منفی می‌فرستند.
نویسنده: مهران مصفا
تاریخ انتشار:
77 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
0 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند


پوشش شما اولین نشانه شخصیت درونی‌تان است که به دیگران منتقل می‌شود. علاوه بر این، هم شما با لباس‌تان به دیگران سیگنال مثبت یا منفی می‌فرستید و هم دیگران با دیدن لباس‌تان به شما سیگنال مثبت یا منفی می‌فرستند. به فرض اگر شما لباسی به تن داشته باشید که بر اثر پوشیدن آن احساس خوشایند اعتماد به نفس به شما دست دهد، مطمئن باشید این حس به دیگران هم منتقل شده و آنان شما را فردی بی‌نیاز می‌دانند. عموما رفتارها نیز در جامعه نسبت به فرد بی‌نیاز بهتر خواهد بود. حتی مردم در آداب و معاشرت تمایل بیشتری به سمت افرادی نشان می‌دهند که مرتب و شیک به نظر می‌رسند.
علاوه بر جنس فاخر لباس، نقش‌ها و رنگ‌ها نیز اثر مطلوبی را بر روحیه خودتان و اطرافیانتان دارد. صبح دلپذیر شما و دوستانتان با پوشیدن رنگ‌های شاد و لباس‌هایی که دارای نقوش زیبا هستند، یقینا دلپذیرتر خواهد شد تا لباس‌های تیره و ساده‌ای که پس از مدتی با خود افسردگی به ارمغان می‌آورند.  وقتی با دیدن نارنجی یا سبز خوشرنگ لباس دوستتان گره ابرهایتان باز و لبخندی کنج لبتان می‌نشیند، باید حتم داشته باشید که دوستتان از زمان خروج از خانه تا زمانی که به شما برسد شاد بوده است.  حتی اگر نداند این شادی متاثر از رنگ و نقش لباسش است.
راحتی افکار هم تا حدودی به راحتی جسم بستگی دارد و راحتی جسم به راحتی و سلامت لباس! اگر می‌خواهید تمام روز را راحت به فعالیت بپردازید یا تمام شب را در خوابی راحت به سر ببرید، مناسب‌ترین پوشش، لباسی با جنس مناسب و نرم تن کنید تا تمام مدت به خاطر جنس زبر یا پلاستیکی آن معذب و کلافه نباشد.
حالا به نظر شما آدمی که شیک، فاخر، شاد و راحت لباس  بپوشد، خوش اقبال نیست؟!
 

عَنْ يَاسِرٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام اشْتَرِ لِنَفْسِكَ خَزّاً وَ إِنْ شِئْتَ فَوَشْيٌ فَقُلْتُ كُلُّ الْوَشْيِ فَقَالَ وَ مَا لِلْوَشْيِ قُلْتُ مَا لَمْ يَكُنْ فِيهِ قُطْنٌ يَقُولُونَ إِنَّهُ حَرَامٌ قَالَ الْبَسْ مَا فِيهِ قُطْنٌ. وسائل‏الشيعة ج 5ص 37
یاسر می گوید: امام کاظم علیه السلام به من فرمود: برای خودت لباسی ازجنس خز بخر و اگر خواستی می تواند نقش و نگار داشته باشد. به او گفتم: هر رنگ و نگاری؟ امام فرمود: نظرت درمورد نقشها و رنگها چیست؟
گفتم: نقش و نگارهایی که در آن پنبه به کار نرفته باشد، مردم می گویند که آن حرام است. امام کاظم علیه السلام فرمود: هر لباسی که در آن از پنبه استفاده شده بپوش. ( و به این حرفها اهمیتی نده ).
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: