دقیقا همان چیزی باشید که هستید!

دقیقا همان چیزی باشید که هستید!

گذرا از دیدن هندوانه تغییر هویت داده شده به شکل گل، لذت می‌بریم اما کمال لذت زمانی خواهد بود که یک گاز به قاچ هندوانه بزنیم.
نویسنده: لیلا باقری
تاریخ انتشار:
92 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
6 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

هندوانه‌ها و کدوها و سایر میوه‌هایی که به شکل گل و برگ و آدم و ... درآمدند در عین زیبایی هیچ وقت اشتهای شما را به خوردن تحریک نمی‌کنند. چشم شما خیلی گذرا از دیدن هندوانه تغییر هویت داده شده به شکل گل، لذت می‌برد اما در نهایت، کمال لذت زمانی خواهد بود که قاچ هندوانه را ببیند و یک گاز  به آن بزنید. این قبیل تغییرات تنها به درد تزیین‌های کوتاه مدت می‌خورد که ممکن است حتا مورد پسند همگان هم نباشد.
رفتار و پوشش و سخن و ... ما هم برای دلپذیر بودن و تشویق دیگران به همصحبتی و پذیرفتن افکار و عقاید ما، باید شکل طبیعی خودش باشد. وگرنه در صورت زیبایی هم، تاثیر آنی و گذرا خواهد داشت. چون ماهیت شما به سرعت مشخص می‌شود و در طولانی مدت هیچ کسی ظاهر تغییر یافته و ماهیت دگرگون شده ما را نخواهد پذیرفت. تکه کلام‌ها، افه‌های گفتاری و رفتاری، ابراز نظرات و عقاید و ... فقط وقتی موثر می‌افتند که درونی باشند. زاییده اعتقاد و ریشه ما باشند. در غیر این صورت اگر زشت به نظر نرسند، زیبایی‌شان هم دوام چندانی ندارد. زیبایی، دوام هم که داشته باشد کاربردی جز ویترین شدن ندارد.
در همه مهمانی‌ها سرنوشت اغلب هندوانه‌هایی که گل و گیاه و آدم شدند این است که دست نخورده بمانند و دور ریخته شوند.
 

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: