زبان بهترین و بدترین چیز دنیاست

زبان بهترین و بدترین چیز دنیاست

پیک زبانش را بیرون می‌آورد و پاسخ می‌دهد: سرورم بفرمایید! سپس توضیح می‌دهد که زبان بدترین چیز در دنیاست.
نویسنده: گردآوری نسرین عفتی
تاریخ انتشار:
90 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
2 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

پادشاه سرزمینی ثروتمند، یکی از پیک‌های خود را فرستاد تا سراسر دنیا را جست‌وجو کند و بدترین چیز را پیدا کرده و نزد وی بیاورد. بعد از مدتی پیک نزد پادشاه باز می‌گردد اما با دستانی خالی!
پادشاه متعجب می‌پرسد: چرا دست خالی آمده‌ای؟ نتیجه چه شد؟
پیک زبانش را بیرون می‌آورد و پاسخ می‌دهد: سرورم بفرمایید! سپس توضیح می‌دهد که زبان بدترین چیز در دنیاست چون می‌تواند کارهای خیلی بدی انجام دهد مثل: دروغ، بدگویی، تهمت، پرخوری، زخم زبان و ...در نتیجه باعث آزار و رنجش دیگران و خستگی و بیماری برای خود شخص شود. بنابراین زبان بدترین چیز در دنیاست.
پادشاه که از جواب پیک خشنود شده بود تصمیم می‌گیرد بار دیگر او را برای پیدا کردن بهترین چیز در دنیا به جست و جو بفرستد. پیک می رود و دوباره پس از مدتی دست خالی بر می‌گردد.
پادشاه با عصبانیت فریاد می‌کشد: پس کجاست؟
این بار هم پیک زبان خود را نشان می‌دهد. پادشاه توضیح می‌خواهد و پیک می‌گوید: زبان بهترین چیز در دنیاست. چون پیام آور عشق است، زیبایی، شادابی و تندرستی را فقط زبان می‌تواند وصف کند، زبان بهترین چیز در دنیاست، زیرا با آن می‌توان از رحمت‌های خدا گفت و از عشق خدا و نعمت‌هایی که خلق کرده بر زبان جاری کرد.
پس هیچ چیز در دنیا به طور مطلق بد یا خوب نیست و این به ما بستگی دارد که چگونه آنها را ببینیم و از آنها استفاده کنیم. پس حواسمان را جمع کنیم و مراقب همه چیز به‌خصوص زبان و فکرمان باشیم!
 

زیباترین جملات از بزرگان جهان2
به خودت بگو
نسرین عفت یباران
انشارات راه رشد

الامام باقر علیه السلام:
إِنَّ هذَا اللِّسانَ مِفتاحُ كُلِّ خَيرٍ وَشَرٍّ...
به راستی که این زبان کلید هر خوبی و هر بدی است و به وسیله آن می‌شود هم کار خوب کرد و هم کار بد.
(بحار الانوار ج 78 ص 278 حدیث 13)
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: