نظر دیگران، نظر دیگران است

نظر دیگران، نظر دیگران است

عقیده دیگران درباره تو، هیچ ربطی به تو ندارد.
نویسنده: دیوید ویسکات
تاریخ انتشار:
61 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
3 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

شاید شما هم جزو آدمهایی باشید که برای نظر دیگران درباره خودشان، اهمیت قائل هستند. برخی آدم‌ها مرتب نگران نظر دیگران درباره خودشان هستند. دائم خودشان را از دید دیگران می‌بینند و همین باعث می‌شود گاهی دچار اضطراب شوند یا وقتی در جمع هستند ناگهان حملاتی از اضطراب یا فشار روانی را تحمل کنند. چون نظر دیگران را درباره خوشان خیلی مهم می‌دانند. چنین افرادی بعد از ترک جمع یا پایان مکالمه، بارها اتفاق و گفته‌ها را مرور و موشکافی می‌کنند و همین باعث می‌شود انرژی زیادی را از دست بدهند و حتی انرژی منفی زیادی کسب کنند.
نظر دیگران، نظر دیگران است. دیگران به اندازه تو سردرگم و گیج هستند، به اندازه تو ناامن‌اند، به اندازه تو وحشت زده‌اند، به اندازه تو می‌توانند اشتباه کنند، حسد بورزند، غبطه بخورند.
خودفریب باشند و بنابراین به اندازه تو می‌توانند آنچه را که می‌بینند و می‌شنوند، تحریف کنند. پیش از هرچیز، عقیده دیگران درباره تو، هیچ ربطی به تو ندارد. این را فراموش نکن.
عقیده آنها درباره تو، بیشتر به چگونگی احساس آنها نسبت به خودشان مربوط می‌شود، تا چگونگی احساس آنها نسبت به تو. دیگران احتمالا در این اندیشه‌اند که تو چه چیزی درباره آنها داری.
درباره‌اش فکر کن.
 

نیرویت را در سختی ها بیاب
دیوید ویسکات
ترجمه: رویا منجم
نشر کتاب مس


ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: