هوش اجتماعی خود را رشد دهید

هوش اجتماعی خود را رشد دهید

هوش اجتماعی یکی از بهترین هوش‌هایی است که افراد می‌توانند در خود پرورش دهند.
نویسنده: تونی بوزان
تاریخ انتشار:
113 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
2 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

اگر همه ما کمی صداقت به خرج دهیم، متوجه خواهیم شد که توان‌های اجتماعی‌مان به اصطلاح به یک گردگیری احتیاج دارد، توان‌های اجتماعی دارای طیف و اجزای بسیاری هستند.
برای شروع باید بتوانید با مردم یک رابطه فرد به فرد داشته باشید. این مردم ممکن است یک گروه کوچک، یا یک سالن پر از جمعیت، یا حتی اجتماعات بزرگتر باشد. در واقع شما درگیر ارتباط میان یک مغز و مغز دیگر هستید.
مغز بشر پیچیده‌ترین، حساس‌ترین و با قدرت‌ترین عضوی است که در کائنات وجود دارد. انسان حتی در ارتباط با مغز خودش هم دارای مشکل است چه رسد به این که بخواهد با مغز انسان‌های دیگر هم ارتباط موفقیت‌آمیز برقرار کند. واقعا کار دشواری به نظر می‌رسد. افرادی که «هوش اجتماعی» دارند، باید بتوانند از تمام قدرت مغزی و جسمانی خود استفاده کنند، تا بتوانند با بقیه ارتباط موثرتری برقرار کنند. آن‌ها باید شخصیتی داشته باشند که دیگران را تحت تاثیر قرار دهند و خلاقیت نیروی ارتباطی و دوستی درشان رشد کند و بدانند چه طور دوست پیدا کنند و چه طور آن‌ها را نگه دارند.
افزایش هوش اجتماعی کمک می‌کند که فرد مصاحب و شنونده خوبی باشد و با قدرت با همه ارتباط برقرار کند. افرادی که این هوش اجتماعی درشان رشد کرده، می‌توانند به راحتی با همه افراد از هر گروه سنی، فرهنگی یا اجتماعی رابطه برقرار کنند و کسانی هم که با چنین کسی مواجه می‌شوند، با او راحتند.
همه آحاد اجتماع از قبیل مدیران، فروشندگان، منشی‌ها، معلمین، پزشکان، مددکاران اجتماعی و کارکنان هتل‌ها و در واقع هر کسی که با دیگران باید ارتباط موثر برقرار کند به چنین هوش اجتماعی احتیاج دارد. هوش اجتماعی یکی از بهترین هوش‌هایی است که افراد می‌توانند در خود پرورش دهند و مهم‌تر این که چنین عملی کاملا انجام شدنی است.
 


نام کتاب: قدرت هوش اجتماعی
نویسنده: تونی بوزان
مترجم: دکرت سعید مینویی

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: