دُم افکار منفی را بچین

دُم افکار منفی را بچین

همین جا از چرخه قدیمی افکار منفی دست بردار چون درباره تو مصداق ندارند!
نویسنده: بار بارا رز
تاریخ انتشار:
138 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
1 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

وقتی افکار قدیمی شرطی و از سر عادت به ذهنت آمد، به جای اینکه توجه خودت را به آنها معطوف کنی، روی آن انگشت بگذاری یا آن را به زبان بیاوری، تنها بدون هر نوع قضاوتی آن را مشاهده کن. به عنوان مثال، اگر این فکر به ذهنت آمد که «من عجب آدم بی‌عرضه‌ای هستم» یا «هرگز آدم خوبی نمی‌شوم»، صرفا هشیارانه از این فکر آگاه باش. توجه کن که این فکر به ذهنت آمده و فوری ماهیت اصلی آن را بشناس و بدان که فکری منفی، قدیمی و از سر عادت بوده است. همین و بس. به طور مسلم این صفات در مورد تو مصداق ندارد.
حالا به محض اینکه متوجه افکاری منفی در ذهنت شدی، مواردی مثبت را در مورد خودت که مثلا با ملاحظه، مهربان یا باهوش هستی، بر زبان بیاور. هرنوع خصوصیات مثبتی که از ته دلت می‌دانی دارای آن هستی، بدرد بخور است.
نکته مهم این است که همین جا از چرخه قدیمی افکار منفی دست برداری چون درباره تو مصداق ندارند. این افکار از نفس تو برمی‌خیزد، نه از اعماق قلب و روح و روان تو. به محض اینکه این افکار منفی، قدیمی و شرطی را با اظهارات واقعی در مورد خودت جایگزین کنی، طولی نمی‌کشد که فقط افکاری حقیقی خواهی داشت و در نتیجه احساسات نسبت به خودت بهتر می‌شود.
 

خدا جونم بالاخره چطوری می توانم خودم را دوست بدارم؟
بار بارا رز
نفیسه معتکف
انتشارات هو

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: