لحظه‌‎ها وقتی دشوارند که در زمان حال نباشیم

لحظه‌‎ها وقتی دشوارند که در زمان حال نباشیم

بخشی از آنچه که یک لحظه واقعی را تا این حد قدرتمند و کامل می‌کند این است که آن لحظه را صد در صد تجربه کنیم.
نویسنده: باربارا دی‌آنجلس
تاریخ انتشار:
59 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
1 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

هم اکنون که این جمله را می‌خوانید تمام و کمال اینجا هستید؟ یا ادر حین خواندن به کاری فکر می‌کنید که باید انجام دهید یا اینکه برای شام چه بپزید؟ اغلب ما نمی‌توانیم به خوبی تمام حواس خود را روی کاری متمرکز کنیم که در حال انجام آن هستیم یا آن را تجربه می‌کنیم. داشتن لحظه‌های واقعی وقتی دشوار می‌شود که بیشتر وقتمان را در زمان حال حضور نداشته باشیم چون بخشی از آنچه که یک لحظه واقعی را تا این حد قدرتمند و کامل می‌کند این است که آن لحظه را صد در صد تجربه کنید.
واژه دیگری که می‌توان برای آن به کار برد «توجه و آگاهی» است. به بیان ساده، توجه کامل به هرآنچه که انجام می‌دهید چون به این ترتیب به ذهن خود امکان می‌دهید کاملا متوجه آن تجربه باشد.
توجه و آگاهی کاملا شما را در لحظه واقعی قرار می‌دهد. می‌تواند یک تجربه معمولی مانند قدم زدن، خوابانیدن کودکتان در تختش، صمیمیت با همسرتان و حتی رانندگی کردن را به یک لحظه واقعی تبدیل کنید. وقتی متوجه و آگاه باشید، هدف شما تجربه کردن تمام و کمال جایی که هستید و کاری که می‌کنید خواهد بود. نه اینکه آنچه را که انجام می‌دهید تبدیل کنید به لحظه‌ای گذرا و فراموش شدنی که در پی لحظه قبل انجام داده‌اید و قبل از آنچه که لحظه بعد انجام می‌دهید آمده.
 

لحظه‌های واقعی
باربارا دی‌آنجلیس
لیلا آزادی
نشر معیار معلم

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: