با رییس بدقلق چه رفتاری داشته باشیم؟

با رییس بدقلق چه رفتاری داشته باشیم؟

برای کارفرمایتان روشن کنید که  کار اضافی چطور بخش یا حوزه شما را به لرزه می‌اندازد.
نویسنده: جان هووِر
تاریخ انتشار:
63 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
1 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

مهم نیست که رفتار کارفرمای سخت‌گیر از کجا سرچشمه می‌گیرد؛ در هر حال رویکرد شما باید همیشه مثبت و سازنده باشد. شما می‌خواهید قسمتی از راه حل باشید، نه بخشی از مشکل. برای انجام هر اقدامی باید شجاع باشید. اگر بترسید و دست به کاری نزنید، اوضاع بدتر می‌شود. زیرا شما یا از آن کار خسته می‌شوید یا سرزنش می‌شوید که چرا کارتان را دست انجام نداده‌اید یا آن را ناقص انجام داده‌اید. متاسفانه اگر سعی نکنید مشکل را حل کنید، وضع از این هم بدتر می‌شود.
برای کم کردن مقدار باری که بر دوش رییستان است و همچنین برای اینکه خودتان و کسانی که مسئولیت آنها را به طور مستقیم بر عهده دارید برای اتفاقات غیر منتظره آماده کنید، سعی کنید بفهمید رییستان چطور از پس انبوده کارهایی که بر سرش ریخته بر می‌آید. به دنبال پیدا کردن راه جوابی برای این سوالها باشید:
این حجم کار زیاد رییستان از کجا و کِی می‌آید؟ آیا شدت و ضعف دارد؟ آیا یک جریان ثابت است؟ آیا قابل پیش بینی است یا غیر قابل پیش‌بینی؟ روش‌هایی را پیدا کنید تا خواسته‌هایی که ممکن است پیش بیاید را پیش بینی کنید تا مدام شگفت زده نشوید!
سپس به کارفرمایتان کمک کنید تا با دید درستی به حجم کارهای خودش و حجم کارهای شما نگاه کند. برای کارفرمایتان روشن کنید که  کار اضافی چطور بخش یا حوزه شما را به لرزه می‌اندازد و بازده شما را پایین می‌آورد. با کمک هم سعی کنید راههای مختلفی را پیدا کنید که رییستان می‌تواند به کمک آنها برای اتفاقات احتمالی آماده شود. او، نه باید مسئولیت بیش از حد بپذیرد و نه اینکه به کل از زیر بار اتفاقات شانه خالی کند.

 

آدم‌های بدقلق
جان هووِر
فرخ بافنده
انتشارات نسل نو اندیش
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: