رفاقت به سبك جوجه تيغي

رفاقت به سبك جوجه تيغي

در یک هوای سرد زمستانی تعدادی از جوجه تیغی‌ها برای گرم شدن به‌صورت غريزي به سمت هم رفتند اما با تیغ‌هایشان به هم آسیب زدند.
نویسنده: مریم یارقلی
تاریخ انتشار:
111 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
3 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

«در یک هوای سرد زمستانی تعدادی از جوجه تیغی‌ها در فضاي باز رها شدند. جوجه تيغي‌ها به‌صورت غريزي برای اینکه گرم شوند به سمت هم رفتند اما چون با تیغ‌هایشان به بدن همدیگر آسیب می‌رساندند، تصمیم گرفتند که دوباره متفرق شوند. با این حال سرما عاملي شد تا دوباره به سمت يكديگر بروند. اما باز داستان تيغ‌ها و آسيب‌زدن به يكديگر تكرار شد. جوجه تيغي‌ها چندين بار دور هم جمع شدند و دوباره از هم دور شدند تا بالاخره فهميدند مي‌توانند در یک فاصله کم از یکدیگر قرار گیرند و از گرماي وجود هم استفاده كنند و به هم آسيب نزنند.»
ما آدم‌ها به ذات موجودات اجتماعي هستيم كه نمي‌توانيم بدون داشتن دوستان، آشنايان و  روابط اجتماعي‌مان زندگي كنيم اما در همين روابط اجتماعي گاه مشكلاتي پيش مي‌آيد كه نمي‌دانيم برای حلشان بايد چه تصميمي بگيريم چراكه بين دو راهي ايستاده‌ايم؛ از يك طرف نگران ضربه خوردن و آسيب ديدن خودمان در برخي روابط هستيم و طرف ديگر به روابط اجتماعي‌مان سخت نيازمندیم.
شايد در اين شرايط كمي بايد به روش جوجه تيغي‌ها زندگي كنيم. تمرين كنيم تا رفتاري را در پيش بگيريم كه علاوه بر اينكه بهترين استفاده و بيشترين لذت را از با هم بودن مي‌بريم به همديگر هم آسيب نزنيم.
کار خیلی س:.7;تی نیست. همواره باید فاصله‌ها را حفظ کنیم و حواسمان باشد که رفتن در حریم دیگری و اجازه دادن نابجا برای ورود دیگران به حریممان، ممکن است باعث آسیب به‌ خودمان و دیگران شود.


 

الامام كاظم ‏عليه السلام:
لاتُذهِبِ الحِشمَةَ بَينَكَ و بَينَ أخيكَ وَأبْقِ مِنها فَإنَّ ذَهابَها ذَهابُ الحَياءِ.
رودربایستی‌ها و حریم و فاصله لازم میان خود و برادرت(دوستت) را از بین مبر و همیشه مقداری از آن را که لازم است نگه دار چراکه با رفتن این حرمت و فاصله، شرم و حیا نیز از بین میرود.
(تحف العقول ص 409)
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: