خودتان باشید تا احساس آرامش کنید

خودتان باشید تا احساس آرامش کنید

از همان شروع رابطه، خودتان باشید نه آن کسی که نیستید و طرف مقابل می‌خواهد.
نویسنده: نیل برتون
تاریخ انتشار:
124 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
1 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

ایجاد ارتباط با افراد دیگر برای همه مهم است. اما به ویژه برای افرادی که از مسئله‌ای مانند عدم عزت نفس رنج می‌برند اهمیت ویژه‌ای دارد. روابط سالم و قابل اطمینان می‌تواند برایتان حمایت عاطفی و احساسی فراهم کند و فرصت بحث در خصوص افکار و احساسات شما را آزادانه مهیا کند. این کار نه تنها شما را قادر می‌کند که رنج و ناراحتی‌های خود را مطرح کنید، بلکه باعث می‌شود افکار و احساسات خود را بهتر درک کنید. سپری کردن زمان با دیگران می‌تواند سبب شود که از پیله و دنیای درونی خودتان بیرون بیایید. حال و روحیه بهتری پیدا کنید و عزت نفستان افزایش بیابد. همچنین می‌تواند کمک کند که باورهای غلط خود را تصحیح کنید.
نخستین قاعده و قانون ایجاد روابط، فقط قابلیت جلب اعتماد و اطمینان است. سعی نکنید در ذهن خود مجسم کنید که طرف مقابل دوست دارد چگونه باشید و بعد در جهت خواست او رفتار کنید. از همان شروع رابطه، خودتان باشید نه آن کسی که نیستید و طرف مقابل می‌خواهد. در این صورت به طور سریع و ناخودآگاه پی می‌برید که آیا با طرف مقابل احساس راحتی و آرامش دارید یا خیر. این بدان معناست که می‌توانید توجه‌تان را به فتارهای خود معطوف کنید و بیشتر از همنشینی و مصاحبت با دیگران لذت ببرید.
البته هیچ کسی کامل نیست و شاید نیاز داشته باشید که ویژگی‌ها و خصایص منفی خود را اصلاح کنید. گاهی اوقات ویژگی‌های منفی یک فرد به واقع ویژگی‌های منفی نیست بلکه فقط تفاوت‌هایی در علایق و عقاید است. سعی کنید که به ویژگی‌های منفی طرف مقابل احترام بگذارید. به آنها ارزش دهید و حتی از آنها درس بگیرید.
همچنین به خاطر داشته باشید که مانند قابلیت اطمینان، احترام نیز به طور معمول متقابل و دو جانبه است و از سوی طرف مقابل جبران می‌شود. هرچقدر بیشتر احترام بگذارید بیشتر هم مورد احترام واقع می‌شوید.
گاهی اوقات تنش‌ها و کشمکش‌ها اجتناب ناپذیر است. اغلب تضادها و تنش‌ها ناگفته‌اند. بنابراین مهم است که به طور غریزی آنها را تشخیص دهید. پس از این کار در اولین فرصت آنها را مطرح کنید. افکار و احساست خود را آرام و آهسته اما پیوسته ابراز کنید. اگر بلافاصله حجم زیادی از تنش‌ها و ناآرامی‌ها را بروز دهید، یا از لحاظ احساسی آسیب‌پذیر می‌شوید یا اینکه باعث می‌شوید طرف مقابل احساس ناامنی و عدم آرامش کند. با دقت به حرفهای طرف مقابل گوش دهید تا موقعیت او برایتان آشکار شود و اطمینان یابید که هیچ سوتفاهم و برداشت نادرستی صورت نگرفته است. فرض نکنید که او می‌داند شما چه می‌خواهید. درباره موضوع مورد نظر، بسیار شفاف و صریح باشید. اما فقط انتظار داشته باشید که او خیلی زود کوتاه بیاید و آماده توافق و مذاکره با شما باشد. به طور معمول بهترین راه حل این است که هر دو در خود احساس رضایت داشته باشید، اگرچه در برخی موارد شاید لازم باشد که یکی از دو طرف کوتاه بیاید. به خاطر داشته باشید که روابط بین افراد باید متقابل باشد و هردو باید یکدیگر را حمایت و کمک کنند. این نوع رفتار حمایتی می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.
 

بر ذهنتان مسلط شوید
نیل برتون
انتشارات نسل نواندیش

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: