ادای آدم‌های شاد را دربیاوریم

ادای آدم‌های شاد را دربیاوریم

افراد شاد به راحتی می‌خندند و دنبال فرصت می‌گردند تا اوقات لذت بخشی داشته باشند.
نویسنده: پل مکنا
تاریخ انتشار:
204 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
9 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

دانشمندانی که پیرامون مغز تحقیق می کنند کشف کرده‌اند که در سطح عصبی خاصی، عکس العمل مغز به یک تصویر واضح، مشابه عکس العمل مغز به یک تصویر واقعی است. به طور مثال تصور کنید که به تنهایی در یک مکان قدم می‌زنید. ناگهان صدای پایی از پشت سر شما می‌آید. در این صورت ضربان قلب شما سریعتر می‌شود. اما اگر تصور کنید که کنار ساحل دراز کشیده‌اید و در کمال آرامش تعطیلات می‌گذرانید ضربان قلبتان طبیعی و در نتیجه احساستان مطلوب خواهد شد.
همانطور که می‌دانیم حالت و ژست ما نیز روی حالات روحی ما تاثیر می‌گذارد. خب می‌توان به واسطه دانشتن این دو مطلب خودمان را شاد نگه داریم. می‌توانیم به صورت خیالی تصور کنیم شخصی که شاد است چه ژستی دارد و سپس تلاش کنیم همان ژست را به خود بگیریم.
افراد شاد مشخصه‌های مشترکی دارند. آنها به راحتی می‌خندند و دنبال فرصت می‌گردند تا اوقات لذت بخشی داشته باشند. حتی در موقعیت‌های تکراری و روزانه‌شان. آنها از زمان هم برای آرام‌سازی و و هم برای فعالسازی استفاده می‌کنند و احساس می‌کنند که زندگی هدفمندی دارند. شوخ طبع هستند، دوستان خوبی دارند و با غریبه‌ها هم رفتار خوبی دارند بدون اینکه با آنها قاطی شوند. زیاد نگران نیستند و به خاطر نعمت‌هایی که به آنها اعطا شده، قدردان و شکرگزار هستند. آرام و آسانگیر هستند و رفتارشان دوستانه است و خودشان هم مهمان دوست هستند.

 

من می‌توانم شما را شاد کنم
پل مکنا
کیوان سپانلو-لادن گرجی
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: