چطور از شر سیاه‌چال‌ها خلاص شویم؟

چطور از شر سیاه‌چال‌ها خلاص شویم؟

سیاه چال به فردی می‌گویند که هرچیزی را که می‌خواهد به او می‌دهی اما باز بیشتر می‌خواهد.
نویسنده: جان هوور
تاریخ انتشار:
56 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
2 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

سیاه چال به فردی می‌گویند که هرچیزی را که می‌خواد به او می‌دهی اما باز بیشتر می‌خواهد. چنین آدمی می‌تواند رییس یا همکار یا کارمند شما باشد. فرد سیاه چال مدام تایید و توجه و وقت شما را طلب می‌کند و بااین کار حواس شما را از کار اصلی که وظیفه‌تان است پرت می‌کند. مهم نیست چقدر کمک و حمایت خود را ارزانی آنها می‌کنید: در نظر او این کمک ها و حمایت‌ها کافی نیست.
سیاه‌چالها اغلب آدمهای مرددی هستند که در کار و توانانی اجتماعی خود و یا در قضاوتشان اعتماد به نفس لازم را ندارند. آنها مدام درباره ارزش خودشان و کارهایشان دچار تردید هستند، حتی اگر باهوش و بااستعداد و کاردان باشند،این مسئله را باور ندارند. بنابراین در هر مرحله‌ای از شما می‌خواهند که کارهایشان را بررسی کنید. به خاطر همین انجام هر پروژه‌ای اغلب زمان زیادی را می‌برد و ذهن شما را هم از کارتان منحرف می‌کند.
سیاه چالها اغلب از اینکه بین همکارانشان مقبولیت دارند یا نه احساس تردید می‌کنند. واقعیت این است که مردم خود را از سیاه‌چال‌ها دور نگه می‌دارند تا آنها مثل کنه بهشان نچسبند. بنابراین بی‌علت نیست که این آدمها از طرد شدن می‌ترسند. اما اگر بتوانید اعتماد به نفس آنها را بالا ببرید دست از سرتان خواهند برداشت. برای اینکار شما پیش‌قدم شوید. با اودرباره کارش صحبت کنید و هربار که او خواست درباره کارش نظر بدهید به این دقت کنید که پروژه در چه مرحله‌ای  است و احتمالا او می‌خواهد تایید شما را بگیرد تا به مرحله بعدی برود.
او را تشویق کنید تا جلو برود و دست از کار برندارد. بسیار روشن و واضح برای او مشخص کنید که کار باید چطور جلو برود. همچنین او را وارد جمع کنید و اجازه ندهید وقتی به مهارتهای خود ایمان ندارد احساس کند از جمع جدا افتاده است. به ویژه اگر اطلاعات مهمی دارد و می‌تواند به جمع کمک کند. با تحسین از کارش شروع کنید و از او بخواهید تجربیاتش را در اختیار جمع بگذارد. شما با این کار شرایطی را فراهم می‌کنید تا مورد تشویق همکارانش قرار بگیرد و همین اعتماد به نفس او را بالا می برد.

 

آدمهای بدقلق
جان هوور
فرخ بافنده
انتشارات نسل نواندیش
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: