چطور از افکار دیگران با خبر شویم؟

چطور از افکار دیگران با خبر شویم؟

سوال‌های افراد از شما به میزان قابل توجهی نشانگر شخصیت و تفکر و میزان درک آنها از محیط پیرامون است.
نویسنده: لیلا باقری
تاریخ انتشار:
82 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
5 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

سکوت کنید! باور کنید سکوت کردن گاهی خیلی بیشتر از حرف زدن شما را به نتیجه می‌رساند. چه وقت‌هایی؟ وقتی که دارید با فرد مورد نظرتان درباره خودش و افکارش صحبت می‌کنید و می‌خواهید بدانید چی توی سرش می‌گذرد. وقتی سر حرف باز شد، سکوت کنید و خودتان را مشتاق شنیدن نشان دهید، جوری که حتم کند همه حرفهای او برای شما شنیدنی است. اگر گاهی لبخندی هم کنج لبتان بنشیند و سرتان را به نشانه دنبال کردن حرفهایش تکان دهید، بهتر هم می‌شود. این جور وقت‌ها طرف مقابل حس می‌کند که در امنیت کافی به سر می‌برد و افکار و عقایدش با مخالف یا رد شدن از سوی شما موجه نمی‌شود و به حرف‌ زدن و برون ریزی ادامه می‌دهد. بعد از گفتگو می‌توانید سر فرصت به حرفهایش فکر کنید و عکس العمل لازم را از خودتان نشان بدهید. این جور وقتها اگر حرفی بر خلاف عقایدتان شنیدید اصلا موضع نگیرید! چون ممکن است به سرعت رویه بحث عوض شود و شما از فهمیدن بیشتر ناکام بمانید. بلکه خیلی نرم و بدون موضع سوالی را برای فهم بیشتر خودتان مطرح کنید. مثلا بگویید «یعنی چطوری؟»، «بیشتر توضیح می‌دهید؟» و ...
بگذارید از شما سوال بپرسد. هر چه که دوست داشت. با روی باز استقبال کنید و تا جایی که دوست دارید و راحت هستید پاسخ بگویید. سوال‌های او به میزان قابل توجهی نشانگر شخصیت و تفکر و میزان درکش از محیط پیرامون است. همچنین تعداد سوال‌هایش، لحنش و میزان توجهی که به پاسخ شما نشان می‌دهد هم می‌تواند راهی و معیاری برای شناسایی خلق و خوی او باشد.
سکوت راه بهتر و ایمن‌تری برای رسیدن به مقصود است، حرف‌های نگفته را همیشه می‌توان زد؛ در موقعیت بهتر و با واژه‌های مناسب‌تر.
 

ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: